Crisis Information Management (CIM) er et digitalt helhetlig styringssystem for kvalitet, sikkerhet og beredskap.
ResQ sitt beredskapsavdeling er CIM-sertifisert og har svært høy kompetanse i CIM som styringssystem. Med partnere F24 jobber vi med utvikling og innføring av systemet i nye bedrifter. ResQ har vært involvert i blant annet utviklingen av CIM Pro som er brukt for krisehåndtering og ICS-modulen for CIM. Vår avdeling for kriseberedskap har et utstrakt bruk av digitale verktøy i treningsøyemed.
Ved bruk av CIM alle påloggede bruker får tilgang til et system som støtter med situasjonsbeskrivelser, kart og tegninger samt aksjoner, lister, logg. Ikke minst med oversikt over ressurser og personell. Et slikt IT-verktøy kan også støtte med integrering av aksjonsplaner, ytterlige kommunikasjonsmuligheter, og andre automatiseringsmuligheter for håndtering og distribusjon av informasjon. Verktøyet hjelper brukerne med å ivareta en felles oppdatert bilde av situasjonen og tilbyr kvalitativ beslutningsstøtte i en tidskritisk situasjon.